How-To Challenge: Animated concentric circles

I’m glad, but not surprised, to see such good results.

I’m curious to see if we all used the same method to create the circles though.

Can you all do this as well?

2 Likes

Je n’ai pas eu le temps de réaliser la seconde partie en couleur, que déjà la troisième a été lancée.
Faire des pointillés sur un cercle n’est pas facile, mais si en plus il faut faire varier l’espace entre les traits, c’est encore plus compliqué.

I didn’t have time to make the second part in color, that the third one has already been started.
Making dotted lines on a circle is not easy, but if you have to vary the space between the lines, it’s even more complicated.

2 Likes

Maybe we don’t use the same method @Namna.
For me, creating a dotted circle is relatively easy.
But varying the space between the dots while the animation is running is really not easy.

Peut-être que nous n’utilisons pas la même méthode @Namna.
Pour moi, créer un cercle pointillé est relativement facile.
Mais faire varier l’espace entre les traits pendant que l’animation est en cours n’est vraiment pas évident.

J’ai fini ma version couleurs.
Je ne pense pas avoir employé la meilleure méthode, j’arrive à 9 pistes, 41 clips et 36 filtres (46 avec les fondus). :pensive:

I finished my color version.
I don’t think I used the best method, I end up with 9 tracks, 41 clips and 36 filters (46 with the fades). :pensive:

1 Like

Hang on guys, before you disclose the answers - I really struggled to find a way of doing this with just filters on clips. However I did manage to make this using lots of mixing down …(my favourite occupation it seems… :rofl: ) I can’t wait to see how you all did it. They look magnificent. Bravo!

If I get some time I’ll try for the colours…

Attendez les gars, avant de divulguer les réponses - j’ai vraiment eu du mal à trouver un moyen de le faire avec juste des filtres sur les clips. Cependant, j’ai réussi à faire cela en utilisant beaucoup de mixage … (mon occupation préférée semble-t-il … ) J’ai hâte de voir comment vous l’avez tous fait. Ils ont l’air magnifique. Bravo!

Si j’ai un peu de temps, j’essaierai pour les couleurs…

1 Like

Hey @jonray , vous ne respectez pas les extrémités arrondies des traits.

Hey @jonray, you don’t respect the rounded ends of the lines.

1 Like

You have the smoothest tips, I like your method! :blush:

1 Like

Indeed… damn, you noticed … points deducted… :unamused: I admit I have NO IDEA how you all did that…

But can I have extra points for providing original music?

En effet… putain, vous avez remarqué… des points déduits… :unamused: J’avoue que je n’ai AUCUNE IDEE de comment vous avez tous fait ça…

Mais puis-je avoir des points supplémentaires pour avoir fourni de la musique originale ?

2 Likes

It took me a long time to understand what method you used. Well, I decided to diversify it a bit :slight_smile:

4 Likes

That swirly background is cool. Looking forward to finding out how you did that… maybe not yet though, shall we give this challenge a bit more time?

@MusicalBox , @dimadjdocent , @Namna , @Elusien - REALLY really great work!!

1 Like

OMG it gets better. Awesome. Nice Moonlight Sonata accompaniment too …but how on earth did you sync the graphics to the music? (Keep it a secret for now)…

1 Like

:+1: Là, cela dépasse mes compétences.
Je suppose qu’il y a un filtre audio visualisation, mais où?

:+1: This is beyond my expertise.
I suppose there is an audio visualization filter, but where?

2 Likes

Everything is in Shotcut filters, no magic :slight_smile:

That’s what I thought…

Looks magical to me! :grinning_face_with_smiling_eyes:

So far, I think it is your last video that looks the most like mine. But we obviously didn’t use the same steps. I used 5 tracks and a total of 6 filters to get the result of part 1 of the effect. Then 2 tracks and 3 filters to get the color effects in part 2

Jusqu’à présent, je pense que c’est votre dernière vidéo qui ressemble le plus à la mienne. Mais nous n’avons évidemment pas utilisé les mêmes étapes. J’ai utilisé 5 pistes et un total de 6 filtres pour obtenir le résultat de la partie 1 de l’effet. Puis 2 pistes et 3 filtres pour obtenir les effets de couleur de la partie 2.

Like someone said not too long ago, the important thing is to participate :smiley:
That’s an interesting result. and I like it!

Comme quelqu’un l’a dit il n’y a pas si longtemps, l’important est de participer :smiley:
C’est un résultat intéressant, et j’aime ça !

Ok now, you’re just showing off :smiley:
But it looks very good, I have to admit :+1:


I’m amazed by all the participants results. I think we’ll wait another day, just in case someone else wants to give it a try, then I’l post how I did mine then you can all do the same :slight_smile:

Je suis stupéfait par les résultats de tous les participants. Je pense que nous allons attendre un jour de plus, juste au cas où quelqu’un d’autre voudrait essayer, puis je posterai comment j’ai fait le mien et vous pourrez tous faire de même :slight_smile:

3 Likes

Here is my latest adaptation. V1: base video, tracks V2 to V5 each have the same 6 filters, though in 2 of them one filter is disabled.

4 Likes

This is getting psychedelic!
Looking forward for the reveal on that one :slight_smile:

You want psychedelic? I’ll give you psychedelic, by adding 1 track with 2 filters and a different blend mode.

2 Likes

Amazingly cool … :+1:

Votre commentaire m’a forcé à chercher.
Je pense avoir deviné votre méthode qui permet de diminuer les pistes et les filtres. :grinning:

Your comment forced me to search.
I think I have guessed your method which allows you to reduce the tracks and filters. :grinning:

1 Like