Video IN text - is that possible?

Hello,

Is it possible in Shotcut to do video inside text? Like this:

Thanks!

1 Like

Yes that’s possible.

I had made a video about this, let me find it in my hard drive. It’s saved some somewhere.

(I also uploaded the video on YouTube, but I deleted the channel, because it was hacked)

Here is mine:-

To make the text:-

1 Like

Here’s one from @jonray

3 Likes

Thanks!

Pour le cas précis de votre exemple, je pense que la méthode la plus simple est la suivante:
- Placez votre vidéo sur V1
- Mettez un clip couleur Noir sur V2
- Sur ce clip noir, mettez un filtre “texte simple”. Réglez la couleur des lettres sur Vert
- Mettez ensuite un filtre “Chroma Key simple” réglé sur Vert.

For the specific case of your example, I think the simplest method is the following:

• Put your video on V1
  • Put a black color clip on V2
  • On this black clip, put a “simple text” filter. Set the color of the letters to Green

• Then put a “Simple Chroma Key” filter set to Green.

If instead of BLACK you use a “greenscreen” colour (like BLUE) you can export the result as a “greenscreen” video, since black isn’t a very good colour to use for a greenscreen. Or swap the green and blue colours to make a GREEN greenscreen video instead of a BLUE one. Also, try setting the text stroke width to 30 (black) for better contrast in the greenscreen version.

1 Like

J’ai seulement dit Noir parce que dans le message d’origine le fond est Noir.

I only said Black because in the original message the background is Black.

1 Like

Yes, I realised that, I should have made it clearer that I was trying to show an easier way of producing a greenscreen video of this than that shown by Jonray’s method and I was being lazy as the only difference from yours was the background colour.

Oui, je m’en suis rendu compte, j’aurais dû préciser que j’essayais de montrer un moyen plus simple de produire une vidéo sur écran vert de cela que celle montrée par la méthode de Jonray et j’étais paresseux car la seule différence avec la vôtre était la couleur de fond.

2 Likes

This topic was automatically closed after 90 days. New replies are no longer allowed.