Ajout de filtre de couleurs Adding color filters

Ajout de filtre de couleurs

Bonjour a tous.
Serait 'il possible d’avoir un filtre RVB qui agisse soit sur les hautes lumiere, soit sur les lumiere moyennes, soit sur les basses lumieres ?
Comme sur Shutter encoder ?
Je trouve ce filtre plus commode a utiliser que le filtre Niveaux ou etalonnage.
Le filtre Vibrance ( merci a vous ) ouvre la possibilitée de modifier les couleurs sur les basses lumiere mais aussi sur les hautes,
mais il manque un filtre de couleurs permettant de completer le filtre Vibrance, qui pourrait modifier uniquement sur les basses, ou moyenne ou hautes lumiere,
j’ai essayé avec le filtre niveaux et etalonnages, mais c’est pas pratique, ou meme pas possible.
Il faudrait aussi, avoir la possibilitée de mettre le filtre Vieux film Technicolor en image clé comme pour la balance des blancs,
car je me trouve souvent devant des problemes de rectification des couleurs, difficile a modifier, ces deux filtres m’y aiderais.
Avec les videos de bonne a tres bonne qualité au depart, on ne rencontre que rarement des problemes de colorations,
et souvent elles sont facilement rectifiable,
mais avec des videos de mauvaises ou tres mauvaises qualité, on voit que Shotcut atteint vite ces limites, ou meme ne peut pas y arriver sans avoir beaucoup de difficultées,
shotcut manque de filtres de coloration plus pros pour les videos de qualitée basses qui demandent beaucoup de travail et beaucoup de finesse dans les modifications.
Les filtres de coloration dans shotcut sont trop basique pour ces videos de basses qualités.

Adding color filters
Hello everyone.
Would it be possible to have an RGB filter that acts either on the highlights, on the middle lights, or on the lowlights?
Like on Shutter encoder?
I find this filter more convenient to use than the Levels or Calibration filter.

The Vibrance filter (thank you) opens up the possibility of modifying the colors on the low light but also on the high,
but there is no color filter to complete the Vibrance filter, which could only modify on the bass, or medium or highlights,
I tried with the levels and calibrations filter, but it’s not practical, or even possible.

It would also be necessary to have the possibility to put the Old Technicolor film filter in keyframe as for the white balance,
because I often find myself in front of problems of color rectification, difficult to modify, these two filters would help me.

With good to very good quality videos at the beginning, you rarely encounter coloring problems,
and often they are easily rectified,
but with videos of poor or very bad quality, we see that Shotcut quickly reaches these limits, or even cannot get there without having a lot of difficulties,
ShotCut lacks more professional coloring filters for low-quality videos that require a lot of work and a lot of finesse in editing.

The coloring filters in shotcut are too basic for these low-quality videos.

Les videos de basses qualité reclament beaucoup de travail et separement sur les basses , moyenne et hautes lumiere,
un filtre adapté a ce type de travail video serait le bienvenu.

The low-quality videos require a lot of work and separately on the bass, mid and highlights,
A filter suitable for this type of video work would be welcome.

This sounds like the Color Grading filter, which is already included. Will it work for you?

De meme cela ressemble au filtre Niveaux,
dans certaines situations, etalonnage et Niveaux ne conviennent pas.

Un filtre coloration plus souple a l’emploi conviendrait,
qu’i faudrait avoir aussi en image clé.

Similarly, it looks like the Levels filter,
In some situations, calibration and levels are not suitable.

A more flexible colour filter would be suitable,

that should also be keyframed.

Are you wanting a filter that is more flexible than Color Grading?

Levels and Color Grading are very different things.

Are you wanting a filter that is more flexible than Color Grading?

Yes.

Voulez-vous un filtre plus flexible que l’étalonnage des couleurs ?
Oui.

This has a lot of flexibility and keyframable.

P.S. I designed Filters > + > search so that you can enter either the English or translated filter name. Then, you can find it when mentioned in forums or our documentation, which is usually in English.
I hope this helps

I’ll see.
Thank you

Je vais voir.
merci

Ok, c’est bon pour moi,
pas besoin d’un autre filtre.

Par contre pourriez vous mettre la balance des blanc en image clé ?

Merci.

Okay, that’s good for me,
No need for another filter.

On the other hand, could you put the white balance in keyframe?

Thank you.